Puchar Polski 2016

Zawody
Puchar Polski 2016 na pewno był dla mnie trudniejszy niż rok temu, kiedy to już przed ostatnim startem mogłem świętować sukces. Tym razem konkurencja była zdecydowanie mocniejsza i poziom bardziej wyrównany.
hajnoooofka

Przed dekoracją w Hajnówce

Wszystko zaczęło się na początku kwietnia od startu w pierwszych zawodach Pucharu Wielkopolski w miejscowości Jastrowie (505 km od Katowic), gdzie można było zdobyć “małe punkty” do Pucharu Polski. Po zaciętej walce zająłem 2 miejsce, przegrywając z Ryszardem Walendziakiem o czubek buta … 0,15 sekundy! Na trzecim miejscu zameldował się Waldemar Wolek, który jak się później okazało był moim głównym konkurentem. Tak, czy inaczej 9 punktów za start w Jastrowiu wylądowało na moim koncie. Z pozostałych 3 startów w Pucharze Wielkopolski zrezygnowałem z przyczyn logistycznych (Wągrowiec 448 km, Okonek 516 km, Śrem 334 km) i finansowych. Z takiego samego powodu odpuściłem cały cykl Pucharu Pomorza. Na zawody Pucharu Ziemi Dobrzyńskiej w Skrwilnie nie wybrałem się ze względu na termin, który kolidował mi z innymi zaplanowanymi wcześniej zawodami.
konstancin

Na trasie w Konstancinie

Konstancin Jeziorna (291 km) to już oficjalne rozpoczęcie Pucharu Polski 2016. Wszystko zaskoczyło tak jak powinno i linię mety przekroczyłem jako pierwszy zawodnik w swojej kategorii, drugi był Waldek Wolek, trzeci Marcin Ratecki (w sezonie 2015 zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej PP).
Trzeci start to Kolbuszowa (239 km). Nigdy nie lubiłem tego miejsca, w poprzednich latach trasa była fatalna. Tym razem trasę poprawiono, za to mój wynik był fatalny, 5 miejsce! Po tej porażce trzeba było się szybko otrząsnąć, skoncentrować i wrócić do walki.
img_2283

Silesia Nordic Team w Polanicy Zdrój

Kolejnym miejscem na mapie PP była Polanica Zdrój (tylko 237 km!), która jest moim szczęśliwym miejscem i zawsze bez względu na formę jestem w stanie zrobić tutaj wynik. Tym razem było podobnie, pierwsze miejsce i objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej.
Miesiąc później przyszedł czas na Mistrzostwa Polski w Osielsku (408 km), gdzie niestety nie udało mi się obronić tytułu wywalczonego rok wcześniej, ale na drugie miejsce nie narzekam.
img_2564

Wicemistrzostwo Polski zdobyte w Osielsku

Elbląg (531 km) to już impreza wyższej rangi, Puchar Świata z międzynarodową obsadą. Na szczęście w mojej kategorii nie było zbyt wielu mocnych zagranicznych zawodników i wywalczyłem drugie miejsce ponownie przegrywając z Ryszardem Walendziakiem.
Na przedostatnie zawody wybrałem się do Polańczyka (328 km), by powalczyć w Pucharze Podkarpacia. Miejsce niezwykle urokliwe, trudna technicznie trasa i upalna pogoda. Szło mi się całkiem nieźle, ale “całkiem nieźle ” nie wystarczyło by pokonać Jacka Konika, więc musiałem się zadowolić drugim miejscem na podium.
elblag

Na starcie w Elblągu

Ostanie zawody Pucharu Polski, Wielki Finał we wspaniałej i niesamowicie gościnnej Hajnówce (501 km), o którym już pisałem wcześniej.
Finałowa punktacja Pucharu Polski 2016 na dystansie 5 km w kategorii wiekowej 40-44 lata:
1. Karol Schröder
2. Waldemar Wolek
3. Marcin Ratecki
hajnowka

Na pudle z Waldkiem i Marcinem

W tegorocznym cyklu Pucharu Polski przejechaliśmy 6080 km! Tak więc jest trochę jazdy, a przeszedłem tylko 40 km z kijami!
Co będzie w przyszłym sezonie to się okaże, ja na pewno będę się starał jeździć na tyle imprez Pucharu Polski 2017, na ile to będzie możliwe. Czy nadal będę chodził na 5 km czy też może zmienię dystans na 10 km lub 21 km to kwestia do przemyślenia. Zobaczę jak będzie przebiegał zimowy okres treningowo – przygotowawczy.
wall-snt

Silesia Nordic Team po dekoracji w Hajnówce

Na koniec chciałem podziękować całej drużynie Silesia Nordic Team za wspaniałą walkę, za wsparcie, za dobrą zabawę, za to że po prostu jesteście! #MojaNajlepszaDrużyna
Ogromne podziękowania dla CWR Persevere oraz Grupy Kotrak, dzięki Wam podróżowanie było zdecydowanie łatwiejsze i przyjemniejsze! #Dziękuję
Leave a Reply

