Równonocna Wiewiórka

Fundacja Persevere, Grupa Kotrak, Nie Podbiegam, Park Śląski, Silesia Nordic Team, Zawody

To był dla mnie dość trudny weekend. Rozczarowanie związane z fiaskiem wyjazdu na Maraton w Berlinie, niestety ponownie siła wyższa. Może w przyszłym roku, do trzech razy sztuka.

Na otuchę postanowiłem wybrać się na “Bieg Wiewiórki” do Rudy Śląskiej i pomaszerować z kijami jakiś dłuższy dystans. W końcu trzeba się odrobinę przygotować pod Maraton Beskidy, podczas którego odbędą się “II Mistrzostwa Polski w Górskim Maratonie Nordic Walking” wspierane przez Polskie Stowarzyszenie Nordic Walking.

2

Pełen sił i dobrym humorze na pierwszym okrążeniu

“Bieg Wiewiórki” jest rozgrywany na pętli o długości 4.25 km, maksymalny dystans to 4 okrążenia, dające w sumie 17 km. Wystartowałem dość mocno, pierwszy kilometr w tempie 6:10 i dzięki temu wyszedłem na pewne prowadzenie z przewagą około 50 metrów nad kolejnymi zawodnikami. Plan był bardzo prosty, zwolnić i utrzymać to prowadzenie do samego końca. I tak mniej więcej to wyglądało do 14 km, na którym zrobiło mi się słabo, kompletnie opadłem z sił i prawie stanąłem. Dogonił mnie mój kolega Marcin Hałas, który postanowił na wszelki wypadek “odprowadzić” mnie do mety. I to tylko dzięki Marcinowi ukończyłem zawody, wchodząc na metę jakieś 30 sekund za Nim.

1

Początek kryzysu

Wróciłem do domu wykończony, padłem na łóżko i przespałem kilka godzin. Regeneracja pomogła i wybrałem się do Parku Śląskiego by wziąć udział w “Biegu Równonocnym” na dystansie 5 km.

rowno

Z  Łukaszem

Tutaj na szczęście nie było już żadnych niespodzianek, pokonałem trasę asekuracyjnie z czasem 00:24:48

dsc_0828

Medal i numer startowy

Podsumowując był to trudny dzień, ale zakończył się dobrze,  trzeba wyciągnąć wnioski i popracować nad tym by móc również skutecznie walczyć na dłuższych dystansach.

Leave a Reply

