“3. Cracovia Półmaraton Królewski”

Bieg, Fundacja Persevere, Półmaraton, Zawody

Kraków przywitał chłodem i deszczem, w porównaniu z zeszłym rokiem temperatura i pogoda była katastrofalna. Po cichu miałem nadzieję, że się wypada przed startem, ale niestety tak się  nie stało. Pojawiłem się w biurze zawodów około 8:30 by odebrać pakiet startowy, poszło bardzo sprawnie, potem szybkie obejście kilku stoisk mini Expo i nie pozostało już nic innego jak tylko czekać na start (godzina 11:00).

20161016_085057

z numerem startowym

Jedyne dostępne miejsca do w miarę wygodnego siedzenia znajdowały się na głównej hali Tauron Areny. Tutaj niestety zbyt głośna muzyka nie dawała szans na przedstartową drzemkę, ani nawet na jakiekolwiek wyciszenie.

20161016_095802

próba relaksu przed startem

Dojście do depozytu to też był koszmar, dwa piętra w dól po schodach i wąski korytarz, dotarcie tam zajęło mi 15 minut. Na plus natomiast toalety, infrastruktura Tauron Areny daje radę, a na dodatek całe mnóstwo Toi-Toi przed halą i wzdłuż linii startu.

1

spokojny start

Półmaraton Królewski wystartował punktualnie o godzinie 11:00, po około 6 minutach dotarłem na linię startu. Początek przyjemny i spokojny, niestety po około 3 kilometrach kiedy to droga została zawężona, zrobiło się strasznie ciasno. Duże kałuże nie pomagały, co chwilę miało miejsce trącanie łokciami, popychanie, niska przyjemność z biegu. Totalny koszmar miał miejsce (tak jak i w zeszłym roku) na pierwszym punkcie z wodą. Bardzo wąsko, biegacze praktycznie stanęli w miejscu, a omijanie wodopoju na mokrej i śliskiej trawie było trochę ryzykowne. Na takiej trasie nigdy nie powinno się znaleźć więcej niż 5 tysięcy osób, 7 tysięcy to zdecydowanie za dużo, taki tłum odbiera radość biegania, kiedy to trzeba się przepychać i uważać, żeby kogoś nie podeptać, czy też na kogoś nie wpaść. Dotarłem na metę po upływie 01:53:18, co dało mi 3620 miejsce na 7099 startujących, oraz 866 miejsce w kategorii M 40.Wynik gorszy od zeszłorocznego o 6 minut, ale też wtedy były zdecydowanie inne warunki na trasie. Ja jestem ze swojego występu zadowolony i to jest najważniejsze.

dsc_0845

pamiątkowy numer i medal

Czy wrócę do Krakowa w przyszłym roku? Raczej nie będę na ten bieg jakoś specjalnie czekał, ale jak termin będzie mi odpowiadał i nie będzie w tym czasie nic ciekawszego, to pewnie się wybiorę.

Leave a Reply

